Wednesday, August 11, 2010

Noul Erepublik

Am descoperit Erepublik acum mai bine de un an. Mi-am facut cont in aceeasi zi cred. Nu stiu cum sa il descriu ca si tip de joc, probabil un MMORPG foarte simplist combinat cu un MMOSG.

Era un joc care te prindea cateva minute zilnic, cel putin. Cand nu aveai timp iti dadeai cele doua clickuri zilnice, la serviciu si la antrenament, luptai daca aveai unde si ieseai. Daca aveai timp, mai zaboveai pe la partid, mai scriai un articol, mai verificai ce se intampla pe la tine prin companie, in functie de ce te pasiona mai tare.

S-a implementat apoi un modul prin care, cu cat aveai mai mult gold, cu atat te puteai dezvolta mai repede. Perfect normal, se intampla si in alte jocuri pentru ca dezvoltatorul sa poata castiga un ban.


Si a venit noul modul. Impachetat frumos, cu o gramada de functii noi, cu functia simplista de lupta transformata intr-un "turn based strategy" la fel de simplist (dar care iti iroseste mult mai mult timp) si cu cheltuieli in gold la tot pasul. Practic, un compot enervant in care pierzi mult mai mult timp si in care riscul de plictiseala creste exponential. Singurul lucru care poate prinde o perioada la adolescenti este ca la servicu, la antrenament, la librarie si la fitness te intampina cate o domnisoara draguta ca cea din imagine, dar... Modulul de razboi e groaznic, mai ales ca fost fan RTS. Inainte intra toata lumea in sevraj daca nu erau razboaie cateva zile, acum pare un calvar sa te lupti. Practic, principalul atu al acestui joc era simplitatea. Nu cred ca sunt atat de multi internauti care au ca scop principal in viata sa-si duca tara pe culmile succesului intr-un joc virtual. Aceste complicatii inutile aduse gameplay-ului am senzatia ca mai mult vor indeparta userii decat sa atraga unii noi. Eu ma gandesc serios sa renunt la caracterul meu (din joc adica) sau sa il donez.

1 comment:

  1. Salut Dan,
    Ar fi bien daca ai putea sa vii inapoi.. eRomania e pe cale sa devina stearsa de pe harta si sint multi care isi cauta prieteni mai vechi pe care sa-i reactiveze :)

    respect,
    Vlad Dracula Mike - e numele meu din joc

    ReplyDelete