Thursday, August 5, 2010

Danubian bushes vs. Carpathian garden

Se vorbeşte de mai bine de o săptămâna despre treaba asta cu brandu' dă ţara, lansarea tocmai în China a acestuia şi în general despre aventurile lu' Nuţi în lumea marketingului.

Văzusem ieri un articol  în Jurnalul Naţional, intitulat "Explore the danubian bushes". Mă rog, autorul se referea la altceva, dar ideea în sine mi se pare foarte bună.

Eu m-am gândit că Nuţi a făcut această lansare a frunzei şi sloganului la Shanghai după un simplu calcul probabilistic. Băi, care sunt şansele ca să prostim pe cineva cu brandul asta nou, pe care am dat o grămadă de bani, ca să vină în rahatul asta de ţara? Mici. Foarte mici.  Undeva la 0,0001%. Păi pana mea, unde să fac eu lansarea ca să atrag totuşi nişte turişti din prima? În Liechtenstein? Păi aia sunt în jur de 35789 de chiori cu totul. Dă cu virgulă dracu'. Deci, ce ţara ar fi mai populată aşa şi aproape de România? China frate, aia e.   Aproape 2 miliarde, tre' să prosteşti măcar 2000 să vină în pădure la noi aici, deci e ceva totuşi.

Şi să zicem că vin. Vin aia să exploreze pădurea virgină şi nimeresc peste manele, peturi, fum etc. Păi garantat nu se mai întorc a doua oară.  Nu mai zic de drumurile proaste, serviciile aşijderea, preţurile occidentale şi alte lucruri de-astea minunate. Deci strategia lu' Nuţi e prost gândită şi garantat va fi ineficientă.

Eu mă gândesc că ar trebui să fim sinceri cu turistu' străin. Ce vezi pe toate paginile celor mai vândute ziare sau pe toate site-urile din România? Panarame frate. Unele mai frumoase, altele mai urâte (dar oricum peste media din alte ţări), unele mai proaste, altele şi mai proaste, dar toate cu acelaşi numitor comun: sunt dispuse să se dezbrace foarte uşor şi să-şi pună trupul la treabă în folosul comunităţii pentru un ban în plus, care să le asigure liniştea sufletească. Şi atunci, de ce să nu mizăm pe acest atu şi să nu atragem turiştii astfel? Cred că am avea un mare succes, iar sloganul propus de domnul Viorel Ilişoi ar fi extrem de potrivit.  Ca logo ar merge ăsta de mai jos. Nu e original, dar am înţeles că nici cel cu frunza, pe care s-au plătit bani grei, nu prea ar fi.

No comments:

Post a Comment