Friday, August 13, 2010

Fotbal si totalitarism

Din titlu s-ar putea intelege ca e vorba de vreo discutie referitoare la implicarea partidului sau militiei in fotbal inainte de '89. Dar nu. Este vorba de ceva mult mai grav si foarte trist pentru anul 2010.

Este vorba despre drama prin care trece nationala Coreei de Nord.  Pentru ca este o drama ca in anul 2010 niste fotbalisti sa fie pedepsiti si sa tremure de frica (si ei si familiile lor) pentru ca nu au luat niciun punct la un campionat mondial. Niste fotbalisti care traiesc intr-o tara izolata de lume. Ma amuzam zilele trecute cand am citit ca Phenianul vrea sa-si stinga o parte din datoria externa cu cateva tone de ginseng. Acum citesc ca acelasi regim are pretentia ca fotbalistii sai sa fi batut niste masinarii de fotbal. Iar antrenorul este disparut in neant.

Si imi aduc aminte ca in urma cu putin timp ma amuzam si eu si o gramada de alte persoane la terase, pe internet sau la serviciu dupa ce portughezii ii invinsesera cu 7-0. "Pe-astia ii impusca cand se intorc acasa" era una dintre frazele aflate in top ca sursa a amuzamentului. Acum imi pare rau ca am putut glumi cu astfel de lucruri.

No comments:

Post a Comment