Wednesday, July 14, 2010

VDODC - vinuri de origine cu denumiri ciudate

In ultima vreme, apar tot mai multe vinuri romanesti. Asta nu este un lucru rau, dar probabil apar si probleme mai mari in departamentele de marketing. Si atunci cand eticheta, pretul sau awareness-ul nu mai dau rezultate, intervin denumirile care sa sara in ochi.

Rasfoind cateva pliante de la hypermarket-uri, mi-au sarit in ochi doua vinuri noi (cred, eu nu le-am mai vazut pana acum).
Primul se numeste "Calauza". Este disponibil in mai multe sortimente. Nu am inteles inca daca este destinat calauzelor clandestine care au nevoie de o dusca inainte de a pleca noaptea la drum sau are un scop mai general, acela de a ghida consumatorii pe calea lui Bachus.
Al doilea este un sortiment de Dry Muscat de la Jidvei si se numeste... "Fata culcata". Oricat mi-am stors creierii nu am reusit sa gasesc o explicatie logica pentru acest nume, in afara de faptul ca pe eticheta este trantita "Fata culcata in iarba" a lui Grigorescu. Daca era rosu mai intelegeam cate ceva, chiar gasisem si o rima mai putin ortodoxa care se putea folosi la promovare. Mi-am promis insa ca il voi gusta cu prima ocazie, poate am vreo revelatie. Daca tabloul lui Grigorescu este singura justificare a numelui, astept cu interes si un vin de masa "Intoarcerea de la pascut" sau un vin rosu delicat pentru vanat cu pene, de pilda "Natura moarta cu sitari".

Oricum, e un segment de piata care merita urmarit cu atentie.

No comments:

Post a Comment