Sunday, September 12, 2010

Niste tigani

Ieri incercam sa ajung la meciul de fotbal Sportul - Victoria Branesti si era deja 17:02. Am trecut pe o straduta ingusta, am iesit in spatele stadionului, m-am mai invartit un pic pe stradutele din Regie si am revenit pe prima straduta.

Intre timp, in capatul stradutei aparusera cateva tiganci plus copiii aferenti, plus cateva scaune de plastic. Una dintre ele m-a intrebat daca imi caut loc de parcare. I-am zis ca da, motiv pentru care mi-a cerut scurt 10 lei. I-am zis ca nu suntem la Paris si am plecat de langa ea. Ca o paranteza, cu o seara inainte, la Rapid - CFR, ajunsesem si mai tarziu, motiv pentru care pe o raza de cateva sute de metri nu gaseai un loc de parcare. Langa portile unei curti, am vazut un paznic pe care l-am intrebat daca mai are locuri. "Da, 10 lei". Paznicul era de aceeasi etnie cu "doamnele" de mai sus. De voie, de nevoie, am parcat acolo. Era totusi curtea unei societati, deci era oarecum dreptul lui sa-mi ceara oricat.

Revenind pe straduta buclucasa din Regie, cateva case mai in fata am gasit un loc liber. M-am oprit si am parcat. In momentul cand am oprit incepusem sa aud deja tipete, iar cand parcasem, trei puradei de ~ 10 ani bucata se infiintasera langa masina. Si se tineau de mine ca scaiul, fiind dealtfel chiar pe strada Scaeni.
- Nenea, nenea, nu aveti voie sa o lasati aici.
- De ce?
- Costa 10 lei.
- De ce?
- Haide, dati 5 lei.
- Nu vreau, de ce?
- Pai e strada noastra.
- Aduceti actele pe strada si va dau.

Intre timp, doamna care locuia in casa langa care parcasem le-a zis sa plece, iar sotul a iesit la fereastra si mi-a facut un semn ca o pot lasa acolo. Moment in care balabustele din capatul strazii au inceput sa-si indrepte atentia catre cei doi batrani, pe care i-au intrebat de ce se baga, i-au facut prosti pentru ca nu stiu sa faca un ban "cinstit" si pentru faptul ca le ingradisera puradeilor dreptul la munca.

Eu nu cred ca acei puradei, invatati de mici cu cersitul, vor face ceva util societatii cand vor creste. Cu scuzele de rigoare catre membrii acestei etnii care muncesc cinstit, "meseriile" de baza ale marii majoritati sunt cersitul si furtul. Nu ar mai trebui sa mire pe nimeni expulzarile, discriminarea de aici sau din Europa. Nu-i discrimineaza nimeni, se discrimineaza singuri.

Cand plecam de la meci, un alt vecin a venit sa-mi confirme gradul de civilizatie al membrilor etniei, locuitori ai strazii Scaeni: "Cat a fost ba scoru'?". I-am raspuns, m-am urcat in masina si m-am orit in dreptul portii pentru a-i multumi doamnei si pentru a-mi lua la revedere. Mi-a zambit si m-a salutat si dansa. Era zambetul cald al unei persoane multumite ca a facut o fapta buna. Sper doar ca acest incident sa nu-i creeze probleme in relatiile cu minoritarii care pareau majoritari pe acea strada.















No comments:

Post a Comment