Friday, January 20, 2012

Copiatul de altadata

Tehnologia avanseaza cu pasi repezi, peste tot. Nici macar copiatul in scoala/liceu/facultate nu pare sa mai fie ce a fost.

Mi-aduc aminte cu nostalgie de metodele de copiat din tinerete: fituici, servite, formule scrise pe mana etc. Desigur, mai erau si metode grosolane gen carti sau cursuri in banca. Daca mai stiai cate ceva, mergea sa-ti ascunzi niste materiale pe la toaleta, sa ceri voie in timpul lucrarii/examenului afra si sa-ti reimprospatezi memoria in 2-3 minute. Nu as putea sa spun ca am fost vreun expert in copiat, dar am fost nevoit sa mai apelez la una sau alta dintre metode, mai ales in facultate. Cu toate astea, nu am fost prins decat o data, din pacate si pedepsit cu nota 1. Spun din pacate pentru ca nici macar nu copiasem, eram racit si imi suflasem nasul, dar profesoara ma vazuse cand imi bagam batista in buzunar si s-a gandit ca am ascuns cu totul altceva. A gasit apoi doua fituici ascunse in banca pentru orice eventualitate si asta a fost.

Ma uitam mai devreme la ce metode au aparut astazi: casti de copiat in diverse forme, telefoane pentru copiat, ceasuri pentru aceeasi activitate sau pixuri cu cerneala invizibila. Pentru cei care nu au probleme tot timpul si nu vor sa-si faca un obicei din copiat, exista si solutii pentru inchiriat sisteme de copiat.

Acum totul pare mai simplu. Dar oare mai are acelasi farmec?

No comments:

Post a Comment